Naast de vierassers en de Düwags is stichting RoMeO ook in het bezit van een aantal bijzondere historische trams, waarvan er soms nog maar één exemplaar van bestaat. Sommigen van deze bijzondere trams zijn rij/dienstvaardig en kunnen op aanvraag eventueel gehuurd worden voor speciale ritten.

De huurtarieven zijn afhankelijk van verschillende factoren en op aanvraag beschikbaar. Reken er wel op dat het huren van deze bijzondere trams sowieso een stuk duurder is dan het huren van een vierasser of Düwag. Het huren van deze trams is daarnaast afhankelijk van onderhoud en de geplande route.

Tweeasser / Tweeramer
Motorrijtuig nummer 1 is de oudste tram in ons bezit. Deze zogenaamde tweeasser (ook wel tweeramer genoemd) was de allereerste elektrische tram en is gebouwd in 1905. De tram biedt plaats aan 22 personen (16 zitplaatsen binnen + 6 staanplaatsen buiten) en kan uitgebreid worden met bijwagen 327 (een voormalig paardentramrijtuig), die nog eens plaats biedt aan 18 personen (12 zitplaatsen binnen + 6 staanplaatsen buiten). Let op dat deze tram niet overal op het tramnetwerk kan komen.

Allan motorrijtuig

Dit is een echte Rotterdamse tram. Gebouwd in de Rotterdamse Allan fabriek, waar tegenwoordig RET remise Kleiweg gevestigd is. Allan motorrijtuig 130 is gebouwd in 1951 en biedt plaats aan xx personen. Uitbreiding is mogelijk met bijwagen 1042 (bouwjaar 1949), die nog eens plaats biedt aan xx personen.