Op zondag 11 september vertrok onze Schindler vanaf de remise Hillegersberg, aan boord een aantal van onze donateurs. Het was warm aan boord, want de ramen konden helaas niet ver genoeg open, nog een klein puntje van aandacht. Maar met mooie kanttekeningen van conducteur Martin, die voor het eerst in het conducteurshokje mocht blijven zitten, verveelde de rit geen moment.

Na een uur eindigde dit deel van de tocht op de Willemskade. De groep stapte over op het openbaar vervoer te water, in de Waterbus. De tocht ging, via verschillende opstappunten en met soms hoge snelheid, naar Heijplaat, waar autobus 309 van de Kromhoutserie al klaar stond. De bus maakte een mooie tocht door het Havengebied en passeerde ook de garage Sluisjesdijk, waar nog veel meer bussen wachten op een tochtje in de open lucht. Via de Willemsbrug reed de bus weer naar de noordelijke oever. Een poging om via de Bergweg mislukte, omdat hier aan de weg wordt gewerkt. Onze chauffeur moest hard werken om de bus via de nauwe Agniesestraat weer op de goede weg te krijgen. Na aankomst bij de remise Hillegersberg was er alle tijd om nog te genieten van de voertuigen in het Trammuseum.