Schindler opnieuw in onderhoud

In 2015 reed onze Schindler, MR 15, voor het eerst in meer dan twintig jaar een proefrit. In 2016 heeft de tram enkele ritten met passagiers gemaakt, maar omdat de vloerbedekking er slecht uitzag is er besloten om een nieuwe vloerbedekking aan te brengen. En dan komt er natuurlijk nog veel meer voor de dag. Delen van de houten platen waren verrot en moesten worden verwijderd.

Ook de bestuurdersstoel is weggehaald om hier een nieuwe vloerbedekking aan te kunnen brengen.

Inmiddels is een groot deel van de houten vloer vervangen en het wachten is nu op wat beter (minder koud) weer om de kurklaag en het marmoleum op aan te brengen. Daarna kunnen de stoelen opnieuw geplaatst worden en is de Schindler weer voor ritten inzetbaar.

In de tussentijd hebben we ook het metalen frame goed kunnen bekijken evenals de bekabeling. Die blijken er beiden nog prima uit te zien. Het is te verwachten dat onze Schindler met zo nu en dan een klein beetje onderhoud op zijn gemak de volgende eeuw haalt.

Er is nog geen oplossing gevonden voor het verzwakte mechanisme van de ramen. Hierdoor kunnen de ramen niet op en neer en kan het in de zomer behoorlijk warm worden aan boord. De technici van RoMeO blijven zoeken naar een goede oplossing.