Remise

Word donateur!

RoMeO is een organisatie die tot doel heeft om de historische rij- en voertuigen van de RET en haar voorgangers te bewaren als rijdend museum. Daartoe zetten meer dan 140 vrijwilligers zich wekelijks in, met als resultaat dat de trams en bussen het gehele jaar door op straat te zien zijn, als Lijn 10, voor verhuurritten en als de Snerttram, Dinertram, Bijnamentour en nog veel meer.

Met de opbrengst van deze activiteiten betaalt RoMeO de dagelijkse kosten van het onderhoud, de huisvesting en de organisatie. Van de gemeente Rotterdam ontvangt RoMeO een kleine subsidie (in 2015 minder dan 8% van de eigen opbrengsten). De kosten van onze huisvesting aan de Kootsekade worden vooralsnog gedragen door de RET, maar RoMeO groeit toe naar een situatie waarin zij, als huurder een groter deel van de kosten voor haar rekening moet nemen.

Voor restauratie van een aantal voertuigen zoals de gelede Schindler (MR242) is meer geld nodig. Het bestuur werft hiertoe sponsors en fondsen, maar doet ook een beroep op de geïnteresseerden in de geschiedenis van het Rotterdamse openbaar vervoer.

U kunt als donateur een bijdrage leveren aan de instandhouding en restauratie van ons materieel.
Daarvoor ontvangt u in ieder geval ons RoMeO magazine en de tweewekelijkse nieuwsbrief. En tijdens open dagen in de remise kunt u op vertoon van uw donateurskaart gewoon doorlopen.

In de donateursregeling kunt u er alles over lezen. En als u zich wilt aanmelden als donateur kan dat hier.

Wilt u ons steunen met een eenmalige bijdrage maak dan een bedrag over op bankrekening nummer NL 93 INGB 0007 8591 29 ten name van de stichting RoMeO te Rotterdam onder vermelding van uw naam en adres.

De Stichting RoMeO is sinds 1 januari 2012 een Culturele Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI), geregistreerd met RSIN 808121583. Op basis daarvan zijn schenkingen aan de stichting RoMeO onder voorwaarden aftrekbaar van de inkomstenbelasting. Kijk voor meer informatie op www.belastingdienst.nl