De RET 309 wordt 50 jaar!

Om dat te vieren nodigen wij hierbij belangstellenden uit voor een rit met de bus op 29 april 2017.

Dit jaar staat onze Leyland – Verheul RET 309 vijftig jaar op kenteken, iets wat de Stichting RoMeO niet onopgemerkt voorbij wilt laten gaan. We willen dit dan ook graag met u vieren met een boeiende excursie door de oude vervoersgebieden waar deze bus jaren geleden de dienst is begonnen.

Op zaterdag 29 april 2017 beginnen we onze rit op Rotterdam Centraal. We vertrekken stipt om 10:30 uur. Vanaf hier rijden we gedeeltelijk over oude routes waar de 309 zijn carrière begonnen is, en brengen in de ochtend een bezoek aan Schiebroek. Uiteraard is er tijdens de rit voldoende tijd om foto’s te maken.

Rond etenstijd staat een lunchpauze gepland bij een lokale eetgelegenheid voor ieders budget. Consumpties zijn hier voor eigen rekening en niet bij de ritprijs inbegrepen. In de middag wordt koers gezet richting het zuidelijk deel van de metropoolregio en staan er diverse routes met fotostops gepland. Aankomst op Rotterdam CS is ongeveer 17:30 á 18:00 uur.

Onderweg worden we vergezeld door een niet-RoMeO generatiegenoot van de 309 waarmee een uitstapje buiten het stadsgebied wordt gemaakt. Welk gebied en welke bus dit precies is houden we nog even geheim!

Viert u deze verjaardag met ons mee?

Aanvang van de excursie vindt plaats op het busstation van Rotterdam Centraal om 10:30 uur. Komt u per auto, dan kunt u deze ook gratis parkeren bij onze garage Sluisjesdijk en hier om 10:00 opstappen op de bushalte van lijn 70 tegenover de ingang van de remise.

De prijs van deze rit is € 15,-. Donateurs en vrijwilligers van de Stichting RoMeO betalen een gereduceerd tarief van € 12,50. Het totaal aantal deelnemers is gemaximeerd op 25. U kunt zich aanmelden door een e-mail te sturen naar werkgroepbus@gmail.com. Vermeldt u hierbij alstublieft uw mobiele telefoonnummer en opstapplaats. Graag aanmelden voor 22 april!

Bij het onwaarschijnlijke geval van een defect kan een andere historische bus ingezet worden. Bij het vervallen van deze rit krijgt u uw geld terug.

Graag tot ziens op 29 april!