ST R NH Winterstop

Winterstop in de remise

Wie winterstop zegt heeft het idee dat er niets meer gebeurd in het museum, maar het tegendeel is waar. Op dit moment zijn we druk bezig ons voor te bereiden op het nieuwe seizoen. Veel materieel wordt verplaatst, nieuwe items worden toegevoegd.

In het nieuwe seizoen zal meer aandacht worden geschonken aan b.v. werkgroep techniek en ook de werkgroep bus zal een plaatsje krijgen in het museum. Een van de eerste Saurer bus en heeft zich al een plaatsje verworven. En wordt gerestaureerd.

Daarnaast zal de metro voor het grootste gedeelte gerestaureerd zijn. Via meer video en fotomateriaal zal de bezoeker geïnformeerd worden over de geschiedenis van de Rotterdamse elektrische tram. In een heuse originele 800 cabine kunt u een indruk krijgen wat een bestuurder van deze trams moet doen om zijn passagiers veilig te vervoeren. Of kijk op een video of u mee kunt schakelen mee schakelen met een bestuurder van een vierasser en kunt u ervaren welke techniek een bestuurder moet beheersen om veilig door Rotterdam te kunnen rijden.

Met al de bezienswaardigheden mag een kop koffie niet ontbreken en natuurlijk serveren onze catering dames hun heerlijke appeltaart weer.

We zijn nog even bezig maar zodra we klaar zijn verwachten wij u graag op onze open tramdagen. Hou dus onze website of Facebook in de gaten, want we zien u graag verschijnen binnenkort.

Mocht u het leuk vinden om te komen helpen, u bent van harte welkom, schrijf dan naar info@stichtingromeo.nl.