LIJN 10
HOP-ON HOP-OFF

Bijzondere trams

Naast de vierassers en de Düwags is stichting RoMeO ook in het bezit van een aantal bijzondere historische trams, waarvan er soms nog maar één exemplaar van bestaat. Sommigen van deze bijzondere trams zijn rij/dienstvaardig en kunnen op aanvraag eventueel gehuurd worden voor speciale ritten.

De huurtarieven zijn afhankelijk van verschillende factoren en op aanvraag beschikbaar. Reken er wel op dat het huren van deze bijzondere trams sowieso een stuk duurder is dan het huren van een vierasser of Düwag. Het huren van deze trams is daarnaast afhankelijk van onderhoud en de geplande route.

Tram huren Tweeasser

Tweeasser / Tweeramer

Motorrijtuig nummer 1 is de oudste tram in ons bezit. Deze zogenaamde tweeasser (ook wel tweeramer genoemd) was de allereerste elektrische tram en is gebouwd in 1905. De tram biedt plaats aan 22 personen (16 zitplaatsen binnen + 6 staanplaatsen buiten) en kan uitgebreid worden met bijwagen 327.

Tram huren aanhangrijtuig

Bijwagen 327

De Tweeasser / Tweeramer kan uitgebreid worden met bijwagen 327 (een voormalig paardentramrijtuig), die nog eens plaats biedt aan 18 personen (12 zitplaatsen binnen + 6 staanplaatsen buiten). Let op dat deze tram niet overal op het tramnetwerk kan komen.

Tram huren Allan

Allan motorrijtuig

Dit is een echte Rotterdamse tram. Gebouwd in de Rotterdamse Allan fabriek, waar tegenwoordig RET remise Kleiweg gevestigd is. Allan motorrijtuig 130 is gebouwd in 1951 en biedt plaats aan 28 personen in de motorwagen en 34 personen in de bijwagen 1042, bouwjaar 1949. Motorwagen en bijwagen worden altijd samen verhuurd.

Print Email Pinterest Linkedin Twitter Facebook